Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

- Profil matematyczno - geograficzny z rozszerzonym programem języka angielskiego

- Profil matematyczno - geograficzny z rozszerzonym programem języka angielskiego

Klasa B o profilu matematyczno - geograficznym z rozszerzonym programem języka angielskiego objęta patronatem Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości "Starter" i Fundacji Młodzieżowej przedsiębiorczości w Warszawie.

Uczniowie tej klasy nastawieni są na naukę o współczesnym świecie. Oprócz rozwijania zainteresowań związanych z poznawaniem zależności geopolitycznych, poznaniem otaczającego nas świata, duży nacisk położony jest na zagadnienia związane z rozwojem przedsiębiorczości. Uczniowie tej klasy poznają i wykorzystują metodę Design thinking i zdobywają podstawy fotografii.

Wymiar godzin przedmiotów nauczanych w zakresie rozszerzonym:

Przedmiot

Tygodniowy wymiar godzin nauczania

Klasa I

Klasa II

Klasa III

Klasa IV

język angielski

4

4

5

5

matematyka

5

6

6

6

geografia

2

4

3

2

 

Przedmioty brane pod uwagę przy obliczaniu punktów w procesie rekrutacji: 

język polski

matematyka

j. angielski

geografia

 

W klasie B, realizowane są następujące innowacje pedagogiczne:

  • przedsiębiorczość rozwój osobisty - klasa I,
  • ekonomia w praktyce Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo - klasa II,
  • FOTO-geoGrafia (edukacja fotograficzna) - klasa III,

Każda innowacja realizowana jest w wymiarze 1 godz. w tygodniu przez jeden rok szkolny i kończy się oceną na świadectwie szkolnym.

Szczegóły dotyczące rekrutacji do klasy o profilu matematyczno - geograficznym z rozszerzonym językiem angielskim.

 

Dlaczego warto wybrać klasę matematyczno - geograficzną?

Uczniowie mają możliwość korzystania z z wiedzy zdobywanej podczas wyjazdów, poznawaniem unikalnych obszarów znajdujących się na terenie kraju. Podczas wyjazdu integracyjnego w  ramach projektu Euroweek dyskutowali o problemach współczesnego świata, ich powodach oraz pomysłach na ich rozwiązanie. Aby odrobinę się zrelaksować i pooddychać górskim zimowym powietrzem wybrali się też na spacer na Zaporę. Dzięki możliwości kontaktu z osobami pochodzącymi z różnych rejonów świata poznawali kulturę omawianych rejonów, poszerzali umiejętność porozumiewania się w języku angielskim.

 

 

Uczniowie kl. 2 b uczestniczyli w szkoleniu z zakresu innowacji w finansach i cyberbezpieczeństwa, które zostało przygotowane dla uczniów II LO, V LO, ULO i VIII LO przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Spotkanie składało się z trzech modułów szkoleniowych zagadnień: rynku finansowego z sektora FinTech, obszaru cyberbezpieczeństwa i dezinformacji. W części finalnej odbył się konkurs dotyczący wiedzy o innowacjach finansowych i cyberbezpieczeństwie.

 

 

Rzeka Brda to lewy dopływ Wisły, który na trasie Rytel – Nadolna Karczma miała okazję zobaczyć klasa 1 b wraz z uczniami z klas 1d i 1c. Spływ na rzece, nie jest łatwą sprawą, ale nasza młodzież poradziła sobie wzorowo. Współpraca przyniosła pożądane efekty, a na końcu trasy czekało ognisko, kiełbaski i gorąca herbata. Czas spędziliśmy wspaniale. Warto jeszcze dodać, że pogoda była rewelacyjna. Tak właśnie wyglądają lekcje w terenie mające na celu aktywizację uczniów.

 

Klasa w ramach przedsiębiorczości bierze udział w projekcie, w którym uczniowie zakładają miniprzedsiębiorstwa. Uczniowie przeżywają podobne emocje, jakie towarzyszą członkom zarządu lub dyrekcji realnych firm w ich codziennej pracy. Przekonują się, że gruntowna wiedza jest nieodłącznym czynnikiem sukcesu. Z tego powodu istotne znaczenie ma stworzenie im stosownych warunków do przedyskutowania problemów, na jakie natknęli się w trakcie realizacji projektu, skonfrontowanie z praktykami życia gospodarczego. Ważne są też spotkania z konsultantem, kiedy ocenia się i analizuje makroekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania firmy.

W roku szkolnym 2023/2024 miniprzedsiębiorstwo "Esy~Floresy zdobyło tytuł finalisty Ogólnopolskiego Konkursu Miniprzedsiębiorstwo Roku 2024 i było w gronie 30 najlepszych firm uczniowskich w Polsce. 

 

W ramach zajęć z przedsiębiorczości uczniowie biorą udział w zajęciach w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości "Starter"

 

Data dodania: 2024-03-05 13:01:57
Data edycji: 2025-03-12 20:35:07
Ilość wyświetleń: 2143

Kalendarz

Godło
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej