Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Profil biologiczno - chemiczny

Klasa o profilu biologiczno - chemicznym

 

Dla kogo taki wybór?

Jesteś aktywnym obserwatorem otaczającego Cię świata. Poszukujesz w nim przyczyn i skutków obserwowanych zjawisk. Lubisz obserwować siebie i innych, stawiasz pytania, konstruujesz tezy i poszukujesz rozwiązań. To profil dla Ciebie.

Podczas zajęć w klasie biologiczno - chemicznej będziemy poznawać i rozpalać w sobie ciekawość do otaczającego nas świata, obserwować i nazywać zjawiska przyrodnicze, badać procesy, planować i przeprowadzać eksperymenty.

 

Oferta szkoły.

przedmiot\klasa

Ilość godzin danego przedmiotu realizowanego na poziomie rozszerzonym

Klasa I

Klasa II

 Klasa III

Klasa IV

biologia

3

4

5

3

chemia

3

5

4

3

język angielski

(poziom kontynuacyjny)

3

3

3

3

język niemiecki lub francuski

(poziom podstawowy)

2

2

2

2

Uwagi: decyzja o przydzieleniu do odpowiedniej grupy języka obcego należy do dyrekcji szkoły na podstawie deklaracji kandydata i wyników z języków obcych uwidocznionych na świadectwach,

Uczniowie klasy biologiczno-chemicznej realizują rozszerzenia w oparciu o innowację pedagogiczną z biologii i chemii. Dzięki tym zajęciom realizujemy program doświadczeń, który zmienia perspektywę z poziomu podręcznika na poziom realnie wykonanych eksperymentów oraz pozwala zintegrować wiedzę z wielu dziedzin nauki.

 

Przedmioty brane pod uwagę przy obliczaniu punktów w procesie rekrutacji: 

język polski

matematyka

biologia

chemia

 

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji do klasy o profilu bilogiczno - chemicznym.

 

Jak uczniowie spędzają czas podczas pracy w szkole i poza nią?

 

1. Realizując zajęcia z doświadczalne z biologii i chemii uczymy się planować i przeprowadzać badania, analizować ich wyniki, prowadzić dyskusje, tworzyć prace i wystąpienia naukowe.

a) na biologii laboratoryjnej m.in.: wykrywamy obecność skrobi w parówkach i wędlinach, badamy wpływ czynników zewnętrznych na fotosyntezę, oglądamy makroskopowo i mikroskopowo stawonogi, mięczaki, badamy ośmiornice, obserwujemy rośliny pierwotnie wodne, wrotki i niesporczaki, badamy transport wody w roślinach. Poznajemy budowę wewnętrzną np. izolując drzewo oddechowe i pęcherzyki płucne, wykonując przekrój poprzeczny nerki wieprzowej, dokonując cięć skalpelami i oznaczając poszczególne części nerek. Tworzymy animacje i prezentacje na różne tematy.

 

  

  

  

      

 

b) na chemii laboratoryjnej m.in.: sprawdzamy od czego może zależeć szybkość reakcji chemicznej oraz czy reakcje będą egzoenergetyczne czy endoenergetyczne, badamy odczyn różnych roztworów za pomocą naturalnego wskaźnika kwasowo-zasadowego, badamy właściwości chemiczne tlenków metali, sprawdzamy jak tlenek azotu (IV) działa na liście rukoli, badamy plazmolizę i deplazmolizę w skórce cebuli oraz mechanizm selektywnej przepuszczalności błony komórkowej. Zapoznając się z wzorami strukturalnymi i budową przestrzenną związków chemicznych budujemy modele cząsteczek tlenków, kwasów, wodorotlenków i soli.

  

  

  

2. Współpracujemy także z uczelniami wyższymi i innymi instytucjami:

a) bierzemy udział w zajęciach warsztatowych i ciekawych wykładach na Uniwersytecie Gdańskim. Uczestniczyliśmy m.in.: w zajęciach „Co jeść razem, a co osobno? Związki idealne i nieidealne na talerzu”, "Pierwiastki chemiczne i ich reakcje ", "Związki chromu i manganu", ‘’Wpływ czosnku, cebuli, chrzanu i pasty do zębów na bakterie’’, ‘’Barwimy bakterie metodą Gramma ‘’.

  

  

  

b) nasi uczniowie biorą udział w kolejnej już 10 edycji programu „Chemia bez granic” Wydziału Chemicznego Politechniki Gdańskiej. Zajęcia są prowadzone przez Naukowe Koło Chemików Studentów Politechnik Gdańskiej. nasi młodzi chemicy odkrywają tam m.in.: tajniki reakcji chemii organicznej, elektrochemii, miareczkują, wykonują reakcje strącania.

  

  

  

 

c) uczestniczymy w warsztatach i wykładach na GUMEDzie. W ramach tej współpracy m.in.: wzięliśmy udział w spotkaniach akademickich z biologii o zbuntowanych genach, a gośćmi byli bohaterowie programu „Down the road”. Spektrofotometrycznie badaliśmy właściwości antyoksydacyjne śliny oraz poznaliśmy metodę chromatografii cieczowej. W czasie Młodzieżowych Spotkaniach z Medycyną wysłuchaliśmy wykładów m.in.: o wpływie alkoholu na organizm, wpływie genów na człowieka, dbaniu o skórę, drukowaniu narządów drukarką 3D.

  

  

  

3. Organizujemy na terenie szkoły spotkania z ciekawymi osobami, organizujemy iwenty i dni tematyczne. Odwiedzili nas Pasjonaci Pediatrii - studenci z koła naukowego przy Klinice Pediatrii, Gastroenterologii, Alergologii i Żywienia Dzieci, położna z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, przedstawiciele Koła Dermatologii, przedstawiciele Studenckiego Koła Chirurgii Stomatologicznej. Organizujemy m.in.: Dzień Lekarza, Dzień Orangutana, Dzień Ziemi.

  

  

4. Wyjeżdżamy na wycieczki, które pozwalają nam się zintegrować, nauczyć współpracy oraz rozwijają nasze zainteresowania.

  

  

  

5. Poznajemy świat poprzez zajęcia praktyczne, bardzo stymulujące i rozwijające: sadzenie i doglądanie roślin w przyszkolnym ogrodzie, zajęcia praktyczne w zoo i ogrodzie botanicznym.

 

6. Organizujemy i przygotowujemy uczniów do konkursów z chemii i biologii, w których osiągają sukcesy.

 

Jakie profity daje uczniom wybór tej klasy?

1. Umożliwia zdobycie szerokiego zakresu wiedzy i umiejętności, które są niezbędne w wybranej przez nich dziedzinie.

2. Daje możliwość dostęp do laboratoriów i sprzętu naukowego, pozwalającego nim zdobyć doświadczenie w zakresie badań laboratoryjnych. 

3. Uczniowie stają się świadomymi i kompetentnymi odbiorcami treści naukowych, medycznych i przyrodniczych.

4. Uczniowie wybierający klasę o profilu biologiczno-chemicznym mają możliwość zdobycia podstaw wykształcenia, które znacząco ułatwi im kontynuowanie nauki na studiach t.j.: medycyna farmacja, biotechnologia, dietetyka, fizjoterapia, techniki dentystyczne, stomatologia, analityka medyczna, weterynaria, chemia, biologia, biologia medyczna, psychologia.

 

 

 

Data dodania: 2024-03-05 12:59:44
Data edycji: 2024-03-15 21:53:55
Ilość wyświetleń: 1672

Kalendarz

Godło
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej