80-136 Gdańsk
ul. Kartuska 128
Klasa o profilu matematyczno - geograficznym z rozszerzonym językiem angielskim nastawiona jes na naukę o współczesnym świecie. Oprócz rozwijania zainteresowań związanych z poznawaniem zależności geopolitycznych, poznaniem otaczającego nas świata, duży nacisk kładiony jest na zagadnienia związane z rozwojem przedsiębiorczości i radzeniu sobie z zagadnieniami dotyczącymi ekonomii.
Wymiar godzin przedmiotów nauczanych w zakresie rozszerzonym:
Przedmiot |
Tygodniowy wymiar godzin nauczania |
|||
Klasa I |
Klasa II |
Klasa III |
Klasa IV |
|
język angielski |
4 |
4 |
5 |
5 |
matematyka |
5 |
6 |
6 |
6 |
geografia |
2 |
4 |
3 |
2 |
Przedmioty brane pod uwagę przy obliczaniu punktów w procesie rekrutacji:
język polski |
matematyka |
j. angielski |
geografia |
Dlaczego warto wybrać klasę matematyczno - geograficzną?
Uczniowie mają możliwość korzystania z z wiedzy zdobywanej podczas wyjazdów, poznawaniem unikalnych obszarów znajdujących się na terenie kraju. Podczas wyjazdu integracyjnego w ramach projektu Euroweek dyskutowali o problemach współczesnego świata, ich powodach oraz pomysłach na ich rozwiązanie. Aby odrobinę się zrelaksować i pooddychać górskim zimowym powietrzem wybrali się też na spacer na Zaporę. Dzięki możliwości kontaktu z osobami pochodzącymi z różnych rejonów świata poznawali kulturę omawianych rejonów, poszerzali umiejętność porozumiewania się w języku angielskim.
Uczniowie kl. 2 b uczestniczyli w szkoleniu z zakresu innowacji w finansach i cyberbezpieczeństwa, które zostało przygotowane dla uczniów II LO, V LO, ULO i VIII LO przez Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Spotkanie składało się z trzech modułów szkoleniowych zagadnień: rynku finansowego z sektora FinTech, obszaru cyberbezpieczeństwa i dezinformacji. W części finalnej odbył się konkurs dotyczący wiedzy o innowacjach finansowych i cyberbezpieczeństwie.
Rzeka Brda to lewy dopływ Wisły, który na trasie Rytel – Nadolna Karczma miała okazję zobaczyć klasa 1 b wraz z uczniami z klas 1d i 1c. Spływ na rzece, nie jest łatwą sprawą, ale nasza młodzież poradziła sobie wzorowo. Współpraca przyniosła pożądane efekty, a na końcu trasy czekało ognisko, kiełbaski i gorąca herbata. Czas spędziliśmy wspaniale. Warto jeszcze dodać, że pogoda była rewelacyjna. Tak właśnie wyglądają lekcje w terenie mające na celu aktywizację uczniów.
Klasa w ramach przedsiębiorczości bierze udział w projekcie, w którym uczniowie zakładają miniprzedsiębiorstwa. Uczniowie przeżywają podobne emocje, jakie towarzyszą członkom zarządu lub dyrekcji realnych firm w ich codziennej pracy. Przekonują się, że gruntowna wiedza jest nieodłącznym czynnikiem sukcesu. Z tego powodu istotne znaczenie ma stworzenie im stosownych warunków do przedyskutowania problemów, na jakie natknęli się w trakcie realizacji projektu, skonfrontowanie z praktykami życia gospodarczego. Ważne są też spotkania z konsultantem, kiedy ocenia się i analizuje makroekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania firmy.
Uczniowie uczestniczyli jako obserwatorzy w Ogólnopolskim Konkursie Miniprzedsiębiorstwo Roku, gdzie gromadzili informacje niezbędne do założenia własnych miniprzedsiębiorstw. Wyjazd do Warszawy został wykorzystany również w celach turystycznych.
Poniżej informacje nt. Miniprzesdiębiorstw:
1. Pucybut Company. Zajmujemy się czyszczeniem butów i sprzedażą akcesoriów takich jak sznurówki (białe, czarne lub we wzorki).
2. "Esy Floresy" to miniprzedsiębiorstwo założone w ramach konkursu: "Miniprzedsiębiorstwo roku".
...i dalej ...w ramach zajęć z przedsiębiorczości uczniowie biorą udział w zajęciach w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości "Starter"
80-136 Gdańsk
ul. Kartuska 128